Bølger.png

KONSERTER OG NYHETER


Jul med Trekantsambandet!
des.
14.
6:00 p.m.18:00

Jul med Trekantsambandet!

Det nærmer seg jul, og Bjørnar, Siri og Hans Knut er i full gang med forberedelsene til en aften med kunst, kviss og krissmes. Vi kommer! Trekantsambandbandet kommer! Vår egen Cowboylailia kommer! Kommer du?

Bjørnar Habbestad, fløyte og seremonimester
Siri Hilmen, cello og reiseleder
Hans Knut Sveen, tangenter og fenomen

Davide Bertolini, bass
Craig Farr, trommer
Sindre Sortland, spilledåser
Arne Sandvoll, sag
Ingvill Mjeldheim Holter, Cowboylailia

Open Call for juleviser!!!

Er du en av de mange som er lei de samme gamle julelåtene allerede før advent? Er du en kreativ sjel? En komponist? Har du lyst til å lage en helt ny julesang? Da er dette noe for deg!

Tradisjonen tro spiller Trekantsambandet julen inn søndag 14.12, og i den forbindelse ønsker Avgarde å utfordre ensemblet med en splitter ny julevise! Vi inviterer med dette nettopp DEG til å til å komme med et bidrag som kan berike Trekantsambandets flotte julekonserttradisjon.

Oppdraget er å tonesette denne teksten, forfattet til anledningen av Trekantsambandet selv:

“Når juleværet over Bergen henger

Når pinnekjøttet dypt i magen sprenger

Da er det tid for sproing og fil og tut

Med Tøflus, Bjørnar, Siri og Hans Knut!

Når året stunder imot julekveld

Blir Trekantnissen eksperimentell

Med julesang i fri og åpen form

Blir julehøytidsgleden helt enorm!

Når sirkelpust får Bjørnar til å velte

Når visekviss får hjernen til å smelte

Når Morton Feldman daler ned i skjul

Da, kjære venner, er det Trekantjul!

Når året stunder imot julekveld

Blir Trekantnissen eksperimentell

Med julesang i fri og åpen form

Blir julehøytidsgleden helt enorm!”

Besetningen er fløyte, cello og cembalo/harmonium.

Noter sendes til siri.hilmen@gmail.com og merkes Julevise 2025. Frist for innsending er torsdag 11.desember. Trekantsambandet plukker ut de beste og mest spillbare bidragene og fremfører disse på konsert i Gyldenpris Kunsthall søndag 14.desember. Allsang-vennlige bidrag vil naturligvis være sterke kandidater!

God skrivelyst i adventstiden!

Håper vi sees søndag 14.12 i Gyldenpris Kunsthall

Vis arrangement →
"The Heart's Work" - en interaktiv performance med Alwynne Pritchard & Owen Weaver
des.
12.
8:00 p.m.20:00

"The Heart's Work" - en interaktiv performance med Alwynne Pritchard & Owen Weaver

KONSERTEN ER DESSVERRE UTSATT GRUNNET SYKDOM

THIS CONCERT IS POSTPONED DUE TO HEALTH ISSUES

English below:

«The Heart's Work» er et prosjekt der Alwynne Pritchard (stemme/cello/liveelektronikk) og Owen Weaver (perkusjon/stemme) utforsker skjæringspunktet mellom arbeid og kollektiv ekstase. Forestillingen uttrykker arbeidets fysiske natur, innsatsens rytmikk og den ekstatiske energien i den delte opplevelsen, og trekker paralleller mellom hendene – symboler på arbeid – og hjertet – som representerer den emosjonelle kjernen i det mellom-menneskelige.

Som en del av utforskningen av dette temaet inviteres publikum også til å delta i skapingen av et storstilt kollektivt kunstverk under forestillingen. Alwynne og Owen skaper et primitivt visuelt landskap fra akkumulerte avtegninger av deltakernes hender, og vil utforske visuelt, som en rituell handling, så vel som gjennom lyd, forbindelsen mellom arbeid og glede og det intime båndet mellom personlig innsats og den kollektive opplevelsen.

Billetter: 200;
Medlemmer/Studenter/Honnør: 120;

BIOS

Alwynne Pritchard jobber med vokal og fysisk fremføring, lyd, visuelle elementer og tekst. Hun studerte komposisjon ved Royal Academy of Music i London og har en doktorgrad fra University of Bristol.

Alwynnes opptredener, komposisjoner og installasjoner har blitt presentert over hele verden, og hennes elektroakustiske komposisjon Decoy, skapt ved Experimentalstudio des SWR i Freiburg for Donaueschingen Musiktage, mottok spesialprisen gitt av Stiftelsen Ton Bruynèl, STEIM og Stiftelsen GAUDEAMUS. I 2019 ble Alwynne nominert av BIT Teatergarasjen til Bergens Tidendes publikumspris (Publikumspris), og i 2024 ble komposisjonen hennes Counting Backwards nominert til Årets Verk av Norsk Komponistlag.

I 2016 fikk Alwynne i oppdrag å lage en fanfare eller «markør» for å feire åpningen av Universitetet i Bergens nyopprettede Institutt for kunst, musikk og design, som hun laget boken med tekstpartiturer til, opp uten en insisterende avvisning. I 2015 var hun med på å grunnlegge musikkteaterkompaniet Neither Nor.

Alwynnes profesjonelle liv har også inkludert perioder som programleder for BBC Radio 3, komposisjonslærer ved Trinity Laban i London og kunstnerisk leder for både Borealis-festivalen og BIT20 Ensemble. Musikken hennes er utgitt av Verlag Neue Musik, Berlin.

«Leken, uhyggelig og alt i alt fengslende» – The Telegraph

«Kul og klar» – The Independent

«Energisk og provoserende» – The Wire

«En krysning mellom en rockediva og en verbal og fysisk kontortionist» – All About Jazz New York

«Omfavn kaoset: Alwynne Pritchard er fortryllende» – theartsdesk

Perkusjonisten, Owen Weavers «intenst fokuserte» (Gramophone) opptredener kombinerer kreftene av rytme, støy og stillhet på jakt etter det musikalske potensialet i hverdagen. Han bruker resirkulerte gjenstander, hjemmelagde instrumenter og elektroniske lyder for å konstruere en kaleidoskopisk lydverden med originalmusikk, improvisasjon og samarbeid med dagens ledende og nye komponister. Han har opptrådt i Europa, Sør-Amerika, Asia og over hele USA med Mantra Percussion, Glenn Branca Ensemble, NEWSPEAK og andre, inkludert Conspirare: A Company of Voices for en PBS TV-spesial og et Grammy-nominert album. Owen er en lidenskapelig lærer og har undervist ved Yale, Cornell, CalArts, University of California i Berkeley, Rikers Island Correctional Facility og offentlige skoler i New York. Owen har bosatt seg i Os og er medlem av BIT20 Ensemble. I 2018 tok han en doktorgrad i kunstmusikk fra Hartt School.

English:

The Heart's Work is a project in which Alwynne Pritchard (voice/cello/live electronics) and Owen Weaver (percussion/voice) explore the intersection between labour and collective ecstasy. The performance expresses the physicality of work, the rhythm of effort, and the ecstatic energy of the shared experience, drawing parallels between the hands—symbols of labour—and the heart—representing the emotional core of human connection.

As part of the exploration of this theme, audience members are also invited to participate in the making of a large-scale collective artwork during the performance. Creating a primitive visual landscape from accumulated tracings of participants' hands, Alwynne and Owen will explore visually, as a ritual act, as well as through sound, the connection between labour and joy and the intimate bond between personal effort and the collective experience.

BIOS

Alwynne Pritchard works with vocal and physical performance, sound, visuals and text. She studied composition at the Royal Academy of Music in London and has a PhD from the University of Bristol.

Alwynne's performances, compositions and installations have been presented around the world and her electro-acoustic composition Decoy, created at the Experimentalstudio des SWR in Freiburg for the Donaueschingen Musiktage, received the special prize given by the Foundation Ton Bruynèl, STEIM and the Foundation GAUDEAMUS. In 2019, Alwynne was nominated by BIT Teatergarasjen for the Bergens Tidende Audience Award (Publikumspris) and in 2024, her composition Counting Backwards was nominated for the Norwegian Composers’ Society Work of the Year (Årets Verk).

In 2016, Alwynne was given the commission to create a fanfare or ‘marker’ to celebrate the opening of the University of Bergen’s newly established Department of Art, Music and Design, for which she created the book of text scores, up without an insistent casting away. In 2015, she co-founded the music-theatre company Neither Nor.

Alwynne’s professional life has also included stints as a presenter for BBC Radio 3, a composition teacher at Trinity Laban in London and as Artistic Director of both the Borealis festival and BIT20 Ensemble. Her music is published by Verlag Neue Musik, Berlin.

"Playful, sinister and altogether riveting" - The Telegraph

"Cool and lucid" - The Independent

"Energetic and provocative" - The Wire

“A cross between a rock music diva and a verbal and physical contortionist” – All About Jazz New York

“Embrace the chaos: Alwynne Pritchard is spellbinding” – theartsdesk

Percussionist Owen Weaver’s “intensely focused” (Gramophone) performances combine the forces of rhythm, noise and quiet in search of the musical potential in everyday life. He uses recycled objects, homemade instruments and electronic sounds to construct a kaleidoscopic sound world with original music, improvisation and collaboration with today’s leading and emerging composers.

He has performed in Europe, South America, Asia and throughout the U.S. with Mantra Percussion, Glenn Branca Ensemble, NEWSPEAK, and others including Conspirare: A Company of Voices for a PBS television special and Grammy-nominated album. A passionate educator, Owen has taught at Yale, Cornell, CalArts, the University of California at Berkeley, Rikers Island Correctional Facility, and New York public schools. Owen is based near Bergen, Norway where he is a member of one of Scandinavia’s leading contemporary music ensembles, BIT20 Ensemble.
In 2018 he earned a Doctor of Musical Arts degree from the Hartt School.

Vis arrangement →
Obsidian Spontaneous Music Ensemble
nov.
12.
7:00 p.m.19:00

Obsidian Spontaneous Music Ensemble

  • Griegakademiet - UiB (Gunnar Sævigssalen) (kart)
  • Google Calendar ICS

Obsidian Spontaneous Music Ensemble (OSME) spiller musikk  basert på kollektiv improvisasjon styrt av gitte rammer, som grafisk partitur og/eller konsepter utarbeidet på forhånd. Musikerne i ensemblet er noen av Bergens mest allsidige og prominente innenfor dette feltet: Aksel Øvreås Røed - Treblås, Matias Monsen - cello, Eline Rafteseth - kontrabass & Craig Farr - perkusjon. De bidrar med egne komposisjoner i tillegg til å fremføre verk av foregangsfigurer i sjangeren som John Cage, Pauline Oliveros og Christian Wolff. Konserten arrangeres i samarbeid med Avgarde.

Konserten er et samarbeid med Obsidian Produksjoner og Griegakademiet og det er gratis entré!

Hjertelig velkommen til en ordentlig spontan konsert!

Vis arrangement →
Releasekonsert med Einmal Immer
sep.
13.
8:00 p.m.20:00

Releasekonsert med Einmal Immer

I Einmal Immer har tre av Norges mest aktive og særegne musikere/lydkunstnere utviklet et helt unikt uttrykk sammen, preget av spontanitet, lekenhet og detaljrikdom.
De tre medlemmene er velkjente fra ulike sjangeråpne og nytenkende prosjekter innen musikk og scenekunst, som Erlend Apneseth Trio, Building Instrument, Verdensteateret, Alog og Phonophani.

Einmal Immer slipper sitt selvtitulerte debutalbumet på Playdate Records den 5. september.

https://playdaterecords.bandcamp.com/album/einmal-immer

Espen Sommer Eide: elektronikk, buchla modulær synth
Stephan Meidell: gitar, elektronikk
Øyvind Hegg-Lunde: trommer, perkusjon

Dørene åpner kl 19:30
Konsertstart kl 20:00

Vis arrangement →
Strings Attached 2025
juni
13.
til 15. juni

Strings Attached 2025

  • Det Vestnorske Teateret (kart)
  • Google Calendar ICS

STRINGS ATTACHED

Velkommen til årets festival! Vi feirer samarbeidet mellom Avgarde og nyMusikk Bergen med både internasjonale og lokale artister med stryk og streng i fokus. Vi åpner med fiolinist Alicja Pilarczyk, som gir oss en glitrende audiovisuell opplevelse. Deretter byr vi på fengslende musikk for bratsj og elektronikk, fremført av selveste Aida Carmen Soanea. Vi avslutter kvelden med søkende, eksperimentell jazz fra Avian Art og Stein Urheim.

FREDAG

Skifte bar er åpen fra kl 18.00

Kl 19.00: Alicja Pilarczyk

Basel-baserte Alicja er kjent for sin magnetiske scenetilstedeværelse og modige utforskning av samtidsmusikk. På konserten får vi høre og se nyere verk for solo fiolin med video, tape og audio playback. Alicjas fremføringer glitrer av nysgjerrighet, nerve og emosjonell dybde – forvent en elektrisk blanding av akustiske og elektroakustiske verk når hun entrer scenen!

Ca kl 20.00: Aida Carmen Soanea
Soanea har etablert seg som en karismatisk og internasjonalt aktiv bratsjist, kjent for sin allsidighet innen både solo- kammer- og samtidsmusikk. Som solist har hun opptrådt på en rekke festivaler, ved siden av sin deltakelse i Ensemble Modern Frankfurt og sitt nåværende arbeid ved Minguet Quartet. Aida Carmen har urfremført en rekke verk innen samtidsmusikksjangeren, og hun brenner for nyskaping og fremføring av nye verk for sitt instrument. Hun spiller både akustisk og elektroakustisk musikk.

Ca kl 21.00: Avian art og Stein Urheim
Fri-improensemblet Avian Art har utviklet et gjenkjennbart sound med fargerike improvisasjoner som utforsker det musikalske spekteret gjennom vakre tematiske utviklinger, abstrakte lydlandskaper og enorme energiutblåsninger. På to utgivelser og en mengde konserter har Avian Art også utforsket utvidelse av ensemblet med gjestemusikere både live og i studio, samt av sin egen instrumentering med elektronikk, plystring og found objects. Som en unik musikalsk enhet fortsetter Avian Art å tråkke en forfriskende sti i fri-improlandskapet.

___________________________________________________________________________

LØRDAG

På festivalens andre dag får du en fin blanding av lokalt og internasjonalt innhold, spent over flere sjangre. Her får du elektroakustisk eksperimentering med bergenstrioen Sigurd/Roar/Patricia, vi får vakker zithermusikk ved Tadja Krajnc, og til slutt groovy og leken impro med duoen Strings & Timpani

Kl 19.00: Sigurd/Roar/Patricia
Trioen består av komponist Sigurd Fischer Olsen (bratsj), Patricia Michlits (blokkfløyter og elektronikk) og Roar Sletteland (metallplate og elektronikk), og sammen leter de frem lydlandskap som åpenbarer seg gjennom instrumentenes egenart og elektroniske muligheter. Sigurd og Roar arbeider også tett sammen i operakompaniet Ursus Produksjoner. På festivalen får vi høre

Ca kl 20.00: Tadja Krajnc
Den anerkjente og internasjonalt aktive zithersolisten, Tadja Krajnc, er kjent for sin allsidige og ekspressive spillestil. Hun fremfører et repertoar som spenner fra tradisjonell musikk til samtidsmusikk, og også musikk skrevet spesielt for instrumentet hennes. På festivalen får man høre et variert program med musikk av Peter Michael Hamel, Fredrik Schwenk og Konstantia Gourzi, ispedd improvisasjoner med utgangspunkt i hennes egen spillestil for istrumentet. Kom og opplev et stillferdig og komplekst lydunivers som alluderer mot naturen, med en rik bruk av alternative spilleteknikker.

Ca kl 21.00: Strings & timpani
Den lekne duoen, som består av trommeslager Øyvind Hegg-Lunde (kjent fra blant annet Building Instrument, Erlend Apneseth Trio og Electric Eye), og gitarist Stephan Meidell (kjent fra soloprosjekter, Erlend Apneseth Trio og Trigger) bruker improvisasjon som metode for å avle frem alternativ rytmisk musikk i spenningsfeltet mellom verdensmusikk, samtidsmusikk og lo-fi-pop. Strings & Timpani tar i bruk ulike prepareringer av instrumentene sine, og utforsker nye ideer innenfor det klassiske duoformatet. Musikken befinner seg i et dogmerfritt sted der vibrerende trommer, modulærsynth, drømmedryssende gitarer danser taktfast i ring på samtidsmusikkfest

___________________________________________________________________________

SØNDAG

På denne siste festivaldagen får du et bredt spekter av musikksjangre og musikere fra Bergensmiljøet! Vi får samtidsmusikk med improvisasjon i åpen form med Obsidian Spontaneous Music Ensemble, vi får eksperimentell elektronisk musikk med musikerkollektivet Bergen Fremtidsmusikk, og vi får vakker, groovy kunstmetall fra Drott. Rett og slett en prangende avslutning på festivalen!

Skifte bar er åpen fra kl 18.00!

Kl 19.00: Obsidian Spontaneous Music Ensemble (OSME)
Ensemblet ble dannet av Craig Farr, etter inspirasjon fra Spontaneous Music Ensemble fra London. OSME er tenkt som en hybrid, eller en bro, mellom den frie improvisasjonen og klassisk notert samtidsmusikk. Ensemblet, som for anledningen består av Craig Farr (perkusjon), Zsuzsa Zseni (sopran), Aksel Røed (saksofoner), Matias Monsen (cello) og Øyvind Storesund (kontrabass) har en unik sound med sin spesielle intrumentering, noe som åpner for interessante improvisasjoner.

På festivalen får vi høre to helt nye verk i åpen notasjon av ensembleleder Craig Farr, samt et stykke av John Cage.

Ca kl 20.00: Bergen fremtidsmusikk
Musikkollektivet består av Kjetil Møster, Tijs Ham og Stephan Meidell, og baserer seg på elektronisk musikk hvor musikerne henter lyder fra strengeinstrumenter og bruker dette i sine elektroniske oppsett.

Ca kl 21.00: DROTT
Instrumentalprosjektet Drott består av Arve Isdal (el-gitar), Ivar Thormodsæter (perkusjon) og Matias Monsen (cello). Trioen har en særegen sound som leder oss inn i et landskap av naturkrefter, overtro og mystikk, samtidig som man kan ane nikk til den klassiske kanon, så vel som hint av jazz og metal. På festivalen får vi overvære en improbasert session som kanskje tar opp i seg noe – som tidligere har vært uforløst? Gjennom reindyrka samspill og fellespuls lar trioen riff og groovy motiver vokse frem. Drott har til nå gitt ut 2 album og er et av de mest hemmelighetsfulle ensemblene i Norge. Dette kan bli en interessant festivalavslutning!    

Vis arrangement →
mars
30.
5:00 p.m.17:00

Asamisimasa

Avgarde ønsker velkommen til en forrykende konsert med ensemblet Asamisimasa!

Denne kvelden får vi høre musikk av komponistene Øyvind Torvund og Mirela Ivičević, samt urfremføring av et splitter nytt bestillingsverk fra Ruben Sverre Gjertsen!

Konserten holdes i Gunnar Sævigs Sal og er gratis og åpen for alle. Dørene åpner 16:30.

OM ASAMISIMASA
Asamisimasa ble dannet i 2001 med et ønske om å utforske og videreføre den kontinentale avantgardetradisjonen. Ensemblet gjorde seg bemerket med en særegen profil og høy kvalitet, og markerte seg tidlig som en internasjonal aktør som samarbeidet med komponister som Helmut Lachenmann, Brian Ferneyhough, Aldo Clementi og Michael Finnissy, i tillegg til en rekke komponister fra sin egen generasjon, som Johannes Kreidler, Trond Reinholdtsen, Joanna Bailie, Øyvind Torvund, Simon Steen-Andersen og mange andre.

Ensemblet har holdt konserter ved sentrale arenaer for ny musikk som Donaueschinger Musiktage, Huddersfield Contemporary Music Festival, Ultima, ECLAT, Other Minds (San Francisco), Darmstadt, Stockholm New Music, Wien Modern, 2 Days and 2 Nights (Odesa), Nordiske Musikkdager, Monday Evening Concerts (LA) og Musique en Scene (Lyon). asamisimasa har også gitt ut en rekke fonogrammer, to av hvilke har mottatt Spellemannsprisen. Asamisimasa er støttet av Kulturdirektoratet.

Medvirkende:
Ellen Ugelvik (piano/keyboard)
Morten Barrikmo (saksofon/klarinett)
Tanja Orning (cello)
Håkon Mørch Stene (perkusjon)
Anders Førisfal (gitarer)

Konserten er et samarbeid mellom Avgarde og Griegakademiet.

OM KOMPONISTENE:

Øyvind Torvund har bakgrunn fra musikkstudier i Oslo og Berlin, og har i tillegg medvirket som gitarist i rock- og improvisasjonsgrupper. I Øyvinds musikk hører man ofte lyder fra rockemusikk og hverdagsliv fint innvevd i kammermusikk, enkelhet i en kompleks kontekst, improvisasjon kombinert med eksakt notasjon, og kontraster som seriøsitet mot humor. Øyvind skriver ofte verk som innbefatter film- eller bildeprojeksjon, og han er opptatt av å holde en åpen inngang til musikk som en opplevelse der mange lag med lyder og hendelser til sammen danner musikkens organiserte eksistens.

Mirela Ivičević er en kroatisk komponist og skriver musikk som er uhemmet, energisk og eksplosiv. Hun skriver ofte seg selv inn i musikken sin og demonstrerer dermed en emosjonell og umiddelbar inngang til lytteopplevelsen. Verkene hennes kan handle om politikk, krig, graviditet, relasjoner og følelser, og de oppleves gjerne som opprør mot tabuer, grenser og låste meninger.

Ruben Sverre Gjertsen studerte komposisjon ved Griegakademiet i Bergen med Morten Eide Pedersen, James Clapperton og fulgte masterclass med gjestekomponister som Brian Ferneyhough, Klaus Huber, Salvatore Sciarrino, Philippe Hurel, Luca Francesconi og Helmut Lachenmann. Rubens musikk kjennetegnes av fascinerende lydlandskap, der klangene fordrer aktiv lytting. Han leter ofte etter overraskelser og labyrintisk variasjon i musikken som ikke invaderer lytteren. Rubens musikk er blitt fremført på en rekke viktige scener og festivaler i Europa.

Vis arrangement →
feb.
20.
7:30 p.m.19:30

Outward Threads

The project 'Outward Threads' is an artistic investigation rooted in music composition, integrating machine learning and artificial intelligence for the creation of new musical works.
The final presentation will feature three pieces for various instruments, voices, and electronics. Some of these works have been developed in collaboration with Andrea Urstad (video artist).
This concert serves as the final presentation of the artistic outcomes of my research fellowship at the Grieg Academy (University of Bergen).

Program:

‘Versificator – Render 3’ for vocal ensemble; Vocal Ensemble Tabula Rasa (Sigrun Jørdre, sopran; Rikke Lina Sorell Matthiesen, sopran; Tord Kalvenes, tenor; Arild Rohde, tenor; Jakub Niedziela, bass.)

‘Elevator Pitch’ for cello and electronics; Elide Sulsenti, cello; Juan Vassallo, electronics.

Intermission (15 mins.)

‘Oscillations’ (cycle of works inspired by Schubert-Müller’s ‘Winterreise’, in collaboration with video artist Andrea Urstad.)
(i) Ludvig Lindström, voice;
(ii) Diana Galakhova, piano;
(iii) Késia Decoté, piano; Anders Hannevold, piano, accessories; Sergej Tchirkov, accordion; Alexander Fiske Fosse, narration.

Venue: Knut Knaus Auditorium (KMD building) – Møllendalsveien 61 - 19:30; Admission is free.

This concert is organized in partnership with Avgarde and partially funded by MEP Minnefond.

Vis arrangement →
jan.
12.
6:00 p.m.18:00

Innriss

Velkommen til årets første Avgardekonsert!

Innriss er en konsert med tidligmusikk og samtidsmusikk for sang, fløyter, obo og trompet med sordiner. De særegne, skarpe instrumentene kan skape spennende og sprikende lydlandskap.
På programmet står fire nyskrevne verk av lokale komponister – deriblant en fersk kvartett av Ljubov Katerli, Flukt av Kjetil Djønne, Julia Wiger-Nordås sin nye blåsetrio Innriss og en gjenoppstått allsang til det døde mysteriet. Den nye musikken omkranses av Hildegard, Saariaho, Purcell og flere.
Vi vil skape en inderlig og variert lytteopplevelse, hvor musikk i ulike stiler møtes og kaster nytt lys på hverandre.

Om Stranges Stiftelse
Stranges Stiftelse ligger i Klostergaten 28 og ble opprettet i 1609 av rådmann Strange Jørgensen. Han oppførte et lite trehus med plass til tolv beboere som fikk fri bolig med brensel og lys, og et lite pengebeløp årlig. Han finansierte dette med å testamentere pengene fra salget av skipet «Svarte Ravn» der den årlige avkastningen gikk til fattighusets drift.

Velkommen til en frisk start på året!

Utøvere:
Berit Hella Lindberg, fløyter
Christine Sandgrind, obo
William Grøv Skramsett, trompet
Julia Constance Wiger-Nordås, komposisjon/sang

Innriss er støttet av Norsk Komponistforening, Det Norske Komponistfond, Morten Eide Pedersens Minnefond og Avgarde.

Vis arrangement →